fredag 30 oktober 2009

Otränadhetens pris

I måndags gjorde jag första träningen med DerbyBandy. Det var roligt. Kände mig lite ringrostig och visste till en början inte riktigt var jag hade målet men det blev bättre. När jag kom hem kände jag av träningen i benen. Barmark i 45 min och sedan is 1,5 timme med ständigt böjda ben sätter sina spår. Så för att klara av tisdagens träning var jag tvungen att göra den mest genomgående och grundläggande stretching jag gjort i hela mitt liv. Sen gjorde jag en bra träning för att inte tränat på två år.
När jag vaknade i onsdags var jag stelare än vad jag någonsin varit. Jag kunde inte förmå mig att ha benen raka och ännu mindre nå golvet med händerna. Sjukt jobbigt. Nu har jag vilat upp mig lite och det mesta i kroppen känns bra förutom baksidan på vänster lår, vilket gör att jag fortfarnade inte kan sträcka ut benet rakt.

Jag hoppas på att det blir bättre

1 kommentarer:

Ellinor sa...

Hej sötis.

Jo, det är synd om dej. Att du är otränad och far runt på en isbana och sedan får ont. Jättesynd.

Men det är lite synd om mej också, för jag har svininfluensan. Faktiskt så har jag det.

Men det är en hemlighet, för din bror är ju hypokondriker. Om än en valskinerad sådan.