lördag 8 november 2008

Livets nya skeden

Ja, livett har gått in i en ny fas nu sedan jag och Ellinor gjorde slut för snart två veckor sedan efter 5 underbara år. Det känns lite konstigt. Men det är väldigt skönt att vi fortfarande kommer jättebra överrens och vi är mycket goda vänner. Mycket bra det.

Ytterligare en ny fas i livet nu för tiden är tipiboendet. På dagarna är tipiduken våt och fuktig och på mornar - kvällar - natt är den alldeles frusen. Men det funkar fint. Och man överlever utan tvekan. Det är ganska mysigt där ute. Jag har sytt ett innertält till tipi okcå nu i veckan som jag satte upp i torsdags. Det blev fint. Vet inte ännu hur mycket skillnad det gör men förhoppningsvis nån. Det ska ju sitta där för att den vind som blåser in under tipin ska åka uppåt och dra med sig röken uppåt i ett sug, - detta gör också att det blir varamare inne i le teepee.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För mej som var med från första början är det väl bara att beklaga.

Ellinor sa...

Oj, jag trodde aldrig att du skulle skriva något på din blogg (inte bara om oss, utan överhuvudtaget, du är ju så seg!).

Det känns konstigt att läsa det. Men allting känns ju bisarrt just nu. Jag tror inte att vi kommer förstå det förrän vi ses och inser att vi bara ska vara vänner.

Men vänner är faktiskt inte så bara. I alla fall inte om man är bästa vänner.

Take care