torsdag 13 november 2008

Snö

Det har varit tjaskigt väder hela veckan. Vått, lerigt och lite småregn. Så var det och när jag gick och la mig i tipin i går kväll och när jag vaknade i morse hade regnet tagit i. Jädra skit tänkte jag, det är tråkigt när det regnar, så jag låg kvar i sovsäcken eftersom jag inte hade nått att göra, men efter ett tag avtog de stora regndropparna och övergick till småregn. Så då tog jag mig i kragen och tände en eld för att tipin inte skulle vara genomvåt. När det var klar packade jag ihop sovsäcken och lämnade tipin. Fann då att det som jga trodde var småregn inte var småregn utan snö. Och nu snöar det som bara den. Stora flak till snöflingor faller ner från den vita himlen.

Så är det.

1 kommentarer:

Ellinor sa...

Roligt att du har kommit igång med ditt bloggande igen.

Ses imöra.