torsdag 13 november 2008

-Snö

Nu har snön som legat som ett fint vitt täcke över lunchen sakta men säker börja övergå till blask. Alltid lika mysigt.

Jag vet inte men mitt bloggande kanske påverkas av hur mycket man har att göra och i vilket tillstånd man känner sig i. Idag har jga knappt gjort nått vettigt och inte igår heller. Och vipps vad är så finns det plötsligt blogginlägg här igen, efter att inte ha varit nått på en och en halv månad.
Men det vettiga jag har gjort idag är att jag har fernissat bladen på fyra paddlar och stickat på min tröja. Jag har stickat ca 15 cm i tis och idag. Där ser man. Det tar sig. Det är nu bara 20 cm kvar på bakstycket. Sen så är det ju ett framstycket, två ärmar och lite annat bös kvar också men men.

Ikväll ska jag åka till Hedemora på klimatföreläsnings jox med rättvisegruppen. Det är SVT - profilen Per Holmgren (heter han va) och en annan som jag tror heter Staffan, som är musiker och koldioxidbanare (och gick på Sjövik för en massa år sen), som håller i föreläsningen så det är säkert bra.

Tjohoo

0 kommentarer: